12.06.2017

Nice surprise from my garden / Miła niespodzianka od mojego ogrodu


When I got back from visiting my Family in Poland, I was expecting a lot of damage in my garden. While still sitting at the Bydgoszcz Airport and speaking to Marek I was informed that the wind back in UK is so strong and gusty, that the branches of forsythia, heavy form the rain, are bending so much, that soon they will snap. The same story he was saying in regards to other plants.
My flight was delayed for over two hours, due to bad weather in Birmingham, so I was prepared for the worst.
My amazement was great, when I walked out into the garden the next morning, and found out that there was no damage made to any plants apart form irises, that I dug out and found a new place behind the pond.
The peonies opened their pods and welcomed me with the lovely smell, also rose started showing the flowers. Lovely!

***

Kiedy wróciłam z krótkiego pobytu w Polsce, gdzie to odwiedzałam Rodzinę, oczekiwałam wielu szkód w ogrodzie. Podczas, kiedy wciąz siedziałam na lotnisku w Bydgoszczy rozmawiałam z Markiem, który poinformował mnie, ze w UK jest ogromnie silny i porywisty wiatr, powodujący, ze uginające się pod ciezarem deszczu gałęzie forsycji, tak mocno się uginają, ze wkrótce sie złamią. Ta sama historia tyczyłą się pozostałych roślin.
Mój lot był opozniony o ponad dwie godziny na skutek złych warunków pogodowych w Birmingham, więc byłam przygotowana na najgorsze.
Moje zdziwienie okazało się ogromne, kiedy to weszłam do ogrodu następnego dnia rano i ujrzałam całe i zdrowe rośliny, jedynie za wyjątkiem irysów, które wykopałam i znalazłam dla nich nowe miejsce za oczkiem wodnym.
Piwonie otworzyły swoje pąki i powitały mnie pięknym zapachem. Takze róza zaczęła kwitnąc. Cudnie!
Peonies in bloom / Kwitnące piwonie

"Bright as a Button" rose

Lots of flower buds on the rose bush /
Wiele zawiązków kwiatowych na rózy

Bright as a Button rose

Foxgloves are dominating in the borders, many of them have been loosing the flowers already /
Naparstnice dominuja rabaty, wiele z nich pogubiło juz kwiaty

My garden, early June 2017
My garden, early June 2017 on a sunny day

Hydrangea is begining to form the flowers /
Hortensja zaczyna tworzyc kwiaty

Stock "Virginian Mixes"and its super tiny flowers, not as rich in perfume as I had hoped for /
Malcolmia i jej maleńkie kwiatki, nie tak bogate w perfum, jak oczekiwałam

By the pond, early June 2017

Still closed up flowers of lavender/
Wciąz zamknięte kwiatki lawendy

Slightly lilac flowers of campaniula /
Delikatnie liliowe kwiatki dzwoneczków

The amount of green leaves form the vegetable garden was enormous so I spent some time picking them (litttle gem, salad bowl, rocket, all year round, chard, nasturtium).

***

Ilośc zielonych liści w warzywniaku była ogromna, więc spędziłam trochę czasu na ich zbiór (salata rzymska, miska sałąt, rukola, botwinka, masłowa, nasturcja).



Swiss chard was turned into a delicious soup/
Z botwinki była pyszna zupka

First strawberries picked up today, I am lucky that Wilson doesn't like them

Tomatoes have grown bushy. especially those in the conservatory, They are covered with lots of flowers - no fruits have been noticed yet.
***

Pomidory urosły gęsto, szczególnie te z altany. Pokryte są wieloma kwiatami - owoców jeszcze nie dostrzegłąm.


Tomatoes, beginning of June 2017

Hoping for many lovely tomatoes


8 komentarzy:

  1. To wspaniale Aguś, że nie ma żadnych strat. Uwielbiam piwonie, moje też już kwitną. Ślicznie i kolorowo u Ciebie i co najważniejsze - jest już i coś "na ząb".
    Przesyłam serdeczne uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Ewo!
      Piwonie kwitna cudnie-wciaz jest to dla mnie nowa roslina. Uwielbiam ich zapach i wypelnione platkami kwiatostany-szkoda jednak, ze szybko przekwituja, a przy ilosci czterech sztuk na rabate, tak ich jakis malo... . Pozdrawiam goraco, bo u nas w koncu lato!!!

      Usuń
  2. It's a nice surprise !!
    It is sad to see his garden damaged ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Love the peonies, smell and the shape is wonderful!
      There was not so much demage inthe garden as I was expecting, so it's all good:)
      Have a nice weekend!

      Usuń
  3. Masz cudne piwonie. To moje ulubione kwiaty, uważam je za krolowe. Piękne , silne i niechorowite:))
    Grządki świetnie zaowocowały. To wielka przyjemność miec swoje warzywka:) Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje za mile slowa!
      Zapach piwonii kojarzy mi sie, z jakiegos powodu z wakacjami u babci. Nie pamietam,zeby u niej rosly w ogrodzie, ale moze zapach utkwil tak gleboko w mej glowie dlatego, ze wlasnie tam byly.
      Pozdrawiam iscie letnio!

      Usuń
  4. Wszystko pięknie kwitne - jakie dorodne naparstnice i piwonie. mmm już czuję ten zapach :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapach jest urzekajacy, uwielbiam kwiaty, ktore pachna-lada dzien bedzie kwitl groszek pachnacy😊
      Naparstnice rozsiewaja sie same i je tak zostawiam-trzeba pomoc pszczolkom🐝
      Pozdrowienia!

      Usuń