21.06.2015

Orliki zaszalały / Aquilegia gone wild

I was looking forward to blooming aquilegia, as the flowers are stunning and give a nice splash of colour. But I didn't realise that it will get wild. The seeds from last year had spread everywhere and I sort of lost control over it. It took over in the border and, poor acer couldn't get much air. I replanted few shoots and have been cutting the dead heads off, to be the one in control.

***
Z niecierpliwieniem czekałam na kwitnące orliki i ich piękne kwiaty, które dodają koloru w ogrodzie. Ale nie zdawałam sobie sprawy, ze one tak zaszaleją. Nasiona z zeszłego roku porozsiewały się po całej rabacie i w pewnym sensie straciłam nad nimi kontrole. Zajęły większą jej część i biedny acer nie miał zbyt dużo miejsca dla siebie. Przesadziłam kilka młodych roślinek i obcinam przekwitnięte główki, bym to ja miała pełną kontrolę.

Aquilegia Alpina / Orliki Alpina



My garden June 2015 / Mój ogród w czerwcu 2015

Aquilegia Alpina / Orliki Alpina




This borded also contains:
Na tej rabacie rosną także:
- Heuchera Coral Bells Melting Fire / Zurawka (Coral Bells Melting Fire)
- Hair Sedge (Carex Comans Bronze-leaved) / Turzyca Włosista
- Hydrangena Paniculata Levana / Hortensja Bukietowa Levana
- Rose Bright as a Button / Róza  Bright as Button
- Bamboo Fargesia Rufa / Bambus Fargesia Rufa
- Campanula Aucheri
- Japanese Maple Acer / Japoński Klon

Bright as Button Rose

Bright as Button Rose
Heuchera, Hair Sedge / Zurawka, Turzyca Włosista

Campanula Aucheri

Hydrangea Paniculata Levana / Hortensja Bukietowa Levana

Clematis


Clematis Miss Bateman / Powojnik Miss Bateman

Clematis Warsaw Nike / Powojnik Nike Warszawska
I Bought this one as Large Flowered Piilu, but their flowers differ significantly and from my researches I recognised it as Warsaw Nike.
***
Zakupiłam tego powojnika jako Piilu o Duzych Kwiatach, ale znacznie się one od siebie różnią i z moich poszukiwań rozpoznałam go jako Warszawska Nike.


Garden Cornation (Dianthus Caryophyllus) / Gozdzik Ogrodowy
Paeonias / Piwonie
Only one bud amongst all of paeonias / Tylko jeden pąk pośród wszystkich piwonii

Lilies are forming many buds / Lilie tworzą wiele pąków kwiatowych

Godetia Grandiflora / Godecja Wielkokwiatowa

My garden June 2015

Pond in my garden June 2015

Plants by the pond
 Amongst plants that grow close to the pond are:
Pośród roślin znajdujących się blisko oczka wodnego są:
- Garden Cornations / Gozdzik ogrodowy
- Geranium Oxonianum Wargrave Pink / Bodziszek Wargrave Pink
- Hosta Golden Tiara / Funkia Golden Tiara


Geranium Wargrave Pink / Bodziszek Wargrave Pink

By the pond, June 2015

Unknown variety of rose bush

Irises, rose bush, bergenia

Behind the pond on the hill

Lilies and crocosmia


 Misterious plant happened to be a beautiful Digitalis Purpurea /
Tajemnicza roślina okazała się Naparstnicą Purpurową

Osteospermum Purple

Osteospermum Purple

My garden June 2015

Japanese Fatsia

My garden June 2015

 Dianthus Barbatus Sweet William / Gozdzik Brodaty

Sunflowers and petunias / Słoneczniki i petunie

Sunflower

Petunia

Petunia

Polygonum Capitatum and the small white flowers - Sutera (Bacopa Monnieri)
Rdest Capitatum i małe białe kwiatki - Bacopa Monnieri


Lavender

Polygonum / Rdest

Bacopa Mannieri

Mint in a small bicycle ornament / Mięta w małym ogrodowym rowerku

Canna Lily




My garden June 2015

Night Scented Stock already smells... / Maciejka już pachnie...


12 komentarzy:

  1. It was such a treat to walk through your garden with you today! I love all of the layers of purples that you use in your space! And your pond is just fantastic!!! Wishing you more garden goodness this week! Nicole xo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you, Nicole and come back again :) x

      Usuń
  2. Piękny ogród, dużo kwiatów i zapachów:) Na orliki też zawsze czekam niecierpliwie :) Serdeczności posyłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje za serdeczności i mile słowa. Pozdrawiam i zycze milej niedzieli:))

      Usuń
  3. Takie orlików prawo, że się rozsiewają, ale można to opanować, jak Ty to zrobiłaś. Ślicznie jest w Twoim ogrodzie i podoba mi się staw. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, z orlikami to ja już się potrafie rozprawić:) Milego tygodnia!!!

      Usuń
  4. Piękny ogród, cudne kwiaty, fantastyczne kolory!! Może mój orlik tez się rozsieje i zapełni puste przestrzenie za domem:-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z doświadczenia wiem, ze się rozsieje ;) Z drugiej strony trochę na to licze w przyszłym roku. Pozdrawiam i zycze miłego tygodnia!

      Usuń
  5. Lato w pełni u Ciebie, u mnie mokro i deszczowo. Ja bardzo orlików pilnuję, obcinam kwiatostany, pozostawiam tylko takie jedne, niewysokie aby się rozsiewały. Fajny kolor listków ma ten szczawik, pokaż go gdy zakwitnie :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Talibro!
      Z ta pogoda w Anglii to tez bywa roznie, ale słoneczko tez przyświeca. Orliki mam pod kontrola, choć daly się niezle w kosc. A na zyczenie, szczawnik będzie na blogu wkrótce, bo rzeczywiście kolor jest ujmujący, szczególnie w sloncu.
      Milego tygodnia!

      Usuń
  6. Och jak kwitnąco u Ciebie! Ja tez lubię orliki, to niesamowite kwiatki, chodzi mi o ich budowę:) Są śliczne, lubię na nie patrzeć:) Clematisy zachwycające i Twój psiunio!
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje w imieniu psiunia! Dopóki nie miałam ogrodu, nie spotkałam się z orlikami w takiej bliskości i zgzdzam się z Toba, ze budowę kwiatostanu maja ujmujaca.
      Pozdrawiam rownie serdecznie!

      Usuń