20.03.2015

"Nastepne bedzie, moze za sto lat..." / "The next one may be in hundread years..."*

Nie wypada nie wspomnieć o niesamowitości dzisiejszego poranka. Ogladali prawie wszyscy i prawie wszędzie. No ja ogladalam cala godzine przez szkiełko spawalnicze z Wilsonem buszującym po ogrodzie.
Zacmienie slonca...
Bo czym byśmy byli bez Slonca?
Wlasciwie w ogole by nas nie było... Z minuty na minute ogrod pograzal się w dość przerazajacej szarości i stawalo nie nieprzyjemnie zimno. Az do momentu, gdy cien Ksiezyca przesuwal się i powoli odkrywal Slonce, które już swiecilo na czystym, błękitnym niebie. Na pociechę roślinek. I moja!

Brak profesjonalnego sprzętu nie pozwalal mi uchwycić piekna tego zjawiska, ale ogrod podczas zaćmienia wyszedł calkiem niezle :)

***

It would be a shame not to mention about the unusuality of this morning. Almost every person watched it and almost everywhere. Well, I did for the whole hour through the welding glass with Wilson running around the garden.
The solar eclipse...
Who we would be without the Sun?
There would be no us...
With every minute the garden was drawning in quite frightening darkness and it was becoming unplesantly cold. Until the moment, when the Moon's shadow was moving across and revealing the Sun that this time was shining on the clear, blue sky. For the happiness of the plants. And myself!

The lack of professional equipment didn't allow me to catch the beauty of this phenomenon, but the photos of my garden during the eclipse turned out pretty good :)

* "The next one may be in a hundread years..." (polish song, that eclipse is mentioned "Jolka, Jolka pamietasz" by Perfect

Solar eclipse 2015 / Zacmienie Slonca 2015

Solar eclipse 2015 / Zacmienie Slonca 2015

Solar eclipse 2015 / Zacmienie Slonca 2015


My garden before the eclipse

Garden during the eclipse (cold and strangely dark)
My garden during the eclipse
Sunny morning after the eclipse

10 komentarzy:

  1. Good evening Aga,
    I am happy to read you again!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Good evening Odile, I am happy to have you here! Happy gardening!

      Usuń
  2. A ja piłam o tej porze kawkę i zapomniałam o zaćmieniu:) Spory masz ogródek! Piesek ma gdzie biegać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj!
      Piesek oj lubi biegac, a szczegolnie po kwiatkach ;)
      Za pare lat widoczme zacmienie bedzie w Stanach. Zawsze mozna zrobic sobie wycieczke:)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Such amazing photos! And your garden is so beautiful! I can't wait to see more this season!! Nicole

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Good evening Nicole!
      Thank you for a lovely comment!
      I am happy that you enjoyed the post:)
      Happy gardening!

      Usuń
  4. No niestety u mnie były chmury i nie było widać słońca.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj!
    Z tymi chmurami to byla loteria. Akurat postanowily odplynac podczas zacmienia. Mysle, ze mozna to nazwac szczesciem (zwazywszy na angielski klimat).
    Pozdrawiam rownie serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne zdjęcia Ci wyszły Agusiu. Ja też pstryknęłam kilka ale są marnej jakości.
    Przesyłam serdeczne pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziekuje Ewo, choć przyznam, ze zdjęcia były wykonane smartphonem i umywają się do jakości zdjęć wykonanych lepszym sprzętem. Ale najważniejsze, ze udało mi się poobserwować to zjawisko "na zywo".
    Pozdrowienia!!!

    OdpowiedzUsuń