07.06.2013

Flowers in our garden/Kwiaty w naszym ogrodzie


 




I have been loving the last couple of days full of warmth and sunshine. It is a wonderful time when we can actually enjoy the beauty of this season, sit outside, listen to birds singing and watch the garden changing.

***

Uwielbiam takie dni pełne ciepła i słońca, jakie ostatnio nas rozpieszczają. To wspaniały czas, kiedy można w końcu cieszyć się pięknem tej pory roku, siedzieć na dworzu, słuchać śpiewu ptaków i obserwować zmieniający się ogród.



Two weeks ago I bought several plants of violas. I have been amazaed by the beauty of each flower. And the perfume... could not take my nose away from them. I have planted some seedlings in a flower bed by our fence, and in few pots, which I placed around the garden. Now I can admire them from every corner in our plot.

***

Dwa tygodnie temu kupiłam kilkanaście sadzonek fiołków. Muszę przyznać, że jestem zdumiona pięknem każdego kwiatka. I ten zapach... mogłabym nie odrywać od nich nosa. Zasadziłam kilka z nich na rabacie kwiatowej oraz w kilku donicach, które rozmieściłam na terenie całego ogrodu. Teraz mogę podziwiać je z każdego krańca naszej działki.


 
 
Viola/Fiołek
 

In March I planted few flower bulbs. It is my first year of gardening, so I decided to put the lily and fresia bulbs in trough trays. It supposed to be easier to grow plants in pots in general, as you have a better control over them, as well as the condition of the soil.
The lillies are growing amazingly well and, lookin up closely, they are preparing to bloom.

***
W marcu posadziłam kilka cebulek kwiatowych. To jest mój pierwszy rok ogrodnictwa więc zdecydowałam umieścić cebulki lilii i frezji w korytkach. Jest to podobnołatwiejszy sposób uprawy rośłin, ponieważ ma się lepsząkontrolę nad nimi, jak i nad jakością ziemi.

Lilie rosną niesamowicie dobrze i, patrząc z bliska można zauważyć, że przygotowują się do kwitnięcia.


Lili/Lilia

 I was really looking forward to the blooming time of fresias. I love the perfume and most certainly they are my favourite flowers. The warm sun has helped them to open their buds and since yesterday I can dip my hungry for their scent nose and inhale their beautiful fragrance.
***
Nie mogłam się doczekać okresu kwitnięcia frezji. Uwielbiam ich zapach i zdecydowanie są to moje ulubione kwiaty. Ciepłe słońce pomogło im otworzyć pączki i od wczoraj mogę zanurzyć w nich mój, wygłodniały tego zapachu, nos i wdychać ich perfum.
Fresia/Frezja

Also petunias are opening their flowers and seducing by different patterns and velvety shine of their petals.
Petunia/Petunia



***
Także petunie otwierają swoje kwiaty i uwodzą różnorodnością wzorów i aksamitnym połyskiem płatków.

I sowed the seeds of Marigolds in late February and transferred the plants into the ground in May. Looking up closely at them I can see that they are producing small buds and also preparing to bloom.

***

Pod koniec lutego posiałam nasiona Aksamitek, a w maju przesadziłam gotowe sadzonki do ziemi Patrząc na nie z bliska można zauważyć, że także produkują małe pączki i przygotowują się do kwitnięcia.



Marigolds/Aksamitki
 
 
In the most shady site of our garden I planted clematis. It has started to climb up the trellis, but I think that for the flowers we will have to wait until next year. I chose a variety called "Miss Bateman" as it produces white flowers, which don't need a lot of sun.

***

W najbardziej zacienionym miejscu naszego ogrodu posadziłam Clematis (Powojnik). Zaczął wspinać się po pergoli, ale na kwiaty będziemy musieli pewnie czekać do przyszłego roku. Wybrałąm gatunek "Miss Bateman", który produkuje białe kwiaty niepotrzebujące tyle słońca co kolorowe.

Clematis/Powojnik


My love for highly fragrant flowers dictated my choice and ammount of seeds. I have sawn a lot of night scented stock (Matthiola longipetala), and scented stock (Matthiola Incana). I have doubts that the last one will reward us with flowers, as my mum sowed them last year and she didn't succeed in getting any. We will wait and see.

***

Moje zamiłowanie do aromatycznych kwiatów zadecydowało o rodzaju i ilości nasion. Posiałam Maciejkę (Matthiola longipetala) oraz Lewkonie (Matthiola Incana). Mam wątpliwości, że ta ostatnia nagrodzi nas kwiatami, ponieważ moja mama posiała jej nasiona w zeszłym roku i nie doświadczyła żadnych. Cóż, pożyjemy, zobaczymy...

 
 
Stock/Lewkonia

Bluebells/Dzwoneczki
 
Along the edge of the pond there are bluebells and closer to the fence Chaenomeles superba, which orange flowers soon will turn into little fruits that look like apples,which apparantely you can make jam with. I will have to look up for some recipes.
***
Wzdłuż brzegu stawu rozną niebieskie dzwoneczki, a bliżej ogrodzenia krzak pigwowca, którego pomarańczowe kwiaty wkrótce przerodzą się w, wyglądające jak jabłuszka, owoce, z których to podobno można robić powidła. Będę musiała w takim razie poszukać jakiegoś przepisu.
 
Chaenomeles superba/Pigwowiec

4 komentarze:

  1. Witaj Agusiu. Jakże zazdroszczę Ci tej pięknej pogody. Twoje roślinki pięknie rosną i pięknie kwitną. A z pigwowca podobno najlepsza jest nalewka. Ja robię sok do herbaty. Smakuje wyśmienicie i ma podobno więcej witamin niż cytryna. Konfitur jeszcze nie robiłam. Pozdrawiam Cię bardzo ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Ewo, koniecznie musisz podzielić się ze mną przepisem na sok z pigwy. Ja poszperam za wskazówkami, jak zrobić nalewkę. Może do herbaty w zimowe dni też będzie można dolać :)

      Usuń
  2. Hi Aga....You have so many beautiful flowers! I look forward to seeing more of them. I hope all of your Stock comes up...that is one of my favorite flowers because they smell so good!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi Christy, thank you for your comment. I have been watching the stock growing, so there is a tiny chance that they will have flowers. In a meanwhile I bought a bunch of them last week and adore their smell while in my living room :)

      Usuń